...

Sosyal Bilimler Enstitüsü

Üretim Yön. ve Pazarlama

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kuruluş

Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 29 Mayıs 2007 tarihinde 26536 sayılı Resmi gazete’de ilanı ile yürürlüğe girmesi sonucu kurulmuştur. 2010–2011 Eğitim-Öğretim yılında Üretim yönetimi ve pazarlama programına öğrenci alınmaya başlanmıştır. Eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında doktora diploması verilir.

Yeterlilik Düzeyi

Doktora

Kabul ve Kayıt Şartları

Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programa başvuru şartları şu şekildedir: Yüksek lisans mezunları için; ALES puanının en az 65 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (KPDS, ÜDS ve dengi sınavlar) en az 55, yüksek lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 70.13; 4 üzerinden 2.72 olması gerekmektedir. Lisans mezunları için; ALES puanının en az 70 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (KPDS, ÜDS ve dengi sınavlar) en az 55; lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 80.16; 4 üzerinden 3,15 olması gerekmektedir. Doktora programına kabul edilmede adayların; eşit ağırlık puan türünden ALES puanının % 60’ı, Yüksek lisans/lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve adayların ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. Belirlenen kontenjana göre, en yüksek puandan başlamak üzere bir başarı sıralaması yapılır ve kontenjan sayısı kadar öğrenci kesin kayıt hakkı kazanır.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Yüksek lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında doktora diploması verilir.

Program Profili

Bu doktora programı, başarılı ve dinamik akademik kadrosu ile, pazarlama alanında akademik kariyer yapmak isteyen ya da pazarlama alanında kendilerini geliştirmek isteyen öğrencilerin, alanında çağdaş ve güncel bilgilerle donatılmasını ve bu bilgiler ile disiplinsel ve disiplinler arası özgün araştırmalar yapma ve yeni bilgiler üretme yeteneklerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkıda bulunmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Program çerçevesinde, pazarlama alanındaki bilgileri değerlendirebilen ve yorumlayabilen, yeni ve özgün bilgiler üretmek üzere bilimsel çalışma süreçlerine hakim olan, araştırma yöntemlerinde üst düzey birikime sahip, analiz ve sentez becerileri gelişmiş doktorlar yetiştirmek hedeflenmektedir. Alanında başarılı pazarlama akademisyenlerinin yetiştirilmesi programın temel amacını oluşturmaktadır.

Program Çıktıları

PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir
PÇ-4 Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir.
PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder.
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-9 Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
PÇ-15 Pazarlama bilim dalında ve ilgili alanlarda çalışan akademisyenler ve kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplinsel ve disiplinler arası takımlarda çalışabilir.
PÇ-16 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir.
PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
PÇ-20 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile kamu ve özel sektörde pazarlama alanlarında istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler.

Mezunların İstihdam Profili

Bu bölümden mezun olan örgenciler “Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilimi Doktoru” unvanı almaktadırlar. Mezunlar, almış oldukları eğitime bağlı olarak öncelikle üniversitelerde olmak üzere bu alanda çalışabilecekleri tüm sektörlerde istihdam edilebilmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programı başarıyla bitirenler, istedikleri takdirde bir post-doktora programına başvurabilirler.

1. Dönem Ders Planı

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-601 İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
SCHVZ1 SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 24
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-602 PAZARLAMA SEMİNERİ 0 Saat 3 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
SCHVZ2 SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 24
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
EGB-601 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
EGB-603 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 5
İŞL-903 TEZ ÇALIŞMASI I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 14
İŞL-901 UZMANLIK ALAN DERSİ I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-904 TEZ ÇALIŞMASI II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 24
İŞL-902 UZMANLIK ALAN DERSİ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-907 TEZ ÇALIŞMASI III 0 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 20
İŞL-905 UZMANLIK ALAN DERSİ III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 10
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-908 TEZ ÇALIŞMASI IV 0 Saat 1 Saat 3 Bahar Zorunlu 20
İŞL-906 UZMANLIK ALAN DERSİ IV 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 10
Toplam:
30


SEÇMELİ DERS HAVUZU 1

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-619 ESNEK ÜRETİM SİSTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-603 HİZMET PAZARLAMASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-611 İŞ ANALİZİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-613 KALİTE YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-605 MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-617 PAREKENDECİLİK YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-615 PAZARLAMA ETİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-607 STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-609 TESİS PLANLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
İŞL-621 TURİZM PAZARLAMASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6


SEÇMELİ DERS HAVUZU 2

KoduAdıTeoriUygulamaSınıfıDönemiTürüAkts
İŞL-616 GLOBAL PAZARLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-626 GÜNCEL PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-622 HİZMET ÜRETİM SİSTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-620 PARAKENDE İŞLETMELERDE ÇEŞİT POLİTİKASI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-624 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI UYGULAMALARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-604 PAZARLAMA TEORİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-610 PROJE PLANLAMA TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-614 REKLAM VE REKABET 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-612 SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-618 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-608 ÜRETİM SİSTEMLERİNİN SİMÜLASYONU 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
İŞL-606 ÜRETİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB) ve (CB) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Mezuniyet Şartları

Üretim Yönetimi ve Pazarlama Doktora Programını tamamlayabilmek için; Yüksek lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce, toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. Birbirini izleyen dört yarıyılın sonunda kredili dersler ile anabilim dalı seminer dersinden başarısız olan öğrencinin ilgili enstitü ile ilişiği kesilir. Öğrenci, kendi tez danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür. Lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce, toplam 48 krediden az olmamak koşuluyla en az on altı adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. Birbirini izleyen altı yarıyılın sonunda kredili dersler ile anabilim dalı seminer dersinden başarısız olan öğrencinin ilgili enstitü ile ilişiği kesilir. Öğrenci, kendi tez danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür.

Çalışma Şekli

Tam Zamanlı

Bölüm Olanakları

Bölümde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 profesör, 2 yardımcı doçent ve 2 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyon ekipmanına sahip sınıflarda yürütülmektedir. Bölüm öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphane ve bilgisayar laboratuarından ücretsiz faydalanabilmektedir.

Adres ve İletişim Bilgileri

Adres : Nevşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bölümü, 50300/NEVŞEHİR Web Adresi : http://sbe.nevsehir.edu.tr/ Tel : +90-384 / 2281110 - 2281004 Fax : +90-384 / 2152010 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Emir ERDEN Tel : +90-384 / 2281110 – 2281004 E-mail : erden@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS Koordinatörü : Yard. Doç. Dr. Elif KOCAGÖZ Tel : +90-384 / 2281110 – 2281004 / 1532 E-mail : esayin@nevsehir.edu.tr